|
Dienstverlenende bedrijven: cases.
|
Vervolg van vakgebied dienstverlenende bedrijven.
NS Netwerkservices
Het bedrijf had te maken met een slecht rendement, doordat intern geleverde diensten niet werden
betaald. De vertaling van verleende diensten naar financiële omzet georganiseerd. Uit het
verleden overgebleven disputen over interne verrekeningen opgelost. Daardoor zijn de resultaten sterk
verbeterd. Hij begeleidde de omvorming van het bestaande bedrijf tot een beheermaatschappij voor
de telecomactiviteiten, die inmiddels ingebracht waren bij een landelijke telecomaanbieder.
De opdracht nam tien maanden in beslag.
NS Concern (1)
Bij de consolidatie voor de jaarafsluiting van de Nederlandse Spoorwegen na de privatisering, ontstond
een groot verschil bij de eliminatie van de intra-concern relaties. Voor de definitieve jaarafsluiting diende
het verschil tot acceptabele proporties te zijn teruggebracht. Infactovisie heeft binnen drie maanden
95% van de verschillen opgelost. Daardoor konden de jaarstukken van een goedkeurende accountantsverklaring
worden voorzien.
De opdracht beliep een periode van drie maanden.
NS Concern (2)
Het doorvoeren van een kwaliteitsslag ten aanzien van de verkoopfacturering. Het administratief
herstructureren van de twee bestaande werkmaatschappijen en het samenvoegen daarvan tot een
beheermaatschappij voor het beheer van de deelneming van NS in Telfort.
Om contact op te nemen, klik hier.
|
|
|